کانون فرهنگی تبلیغی نیلوفرانه

پایگاه اطلاع رسانی و ارتباطی مبلغان جوان

کانون فرهنگی تبلیغی نیلوفرانه

پایگاه اطلاع رسانی و ارتباطی مبلغان جوان

قنوت فارسی

امام:در تحقق و عدم تحقق قنوت تأمل است. (احتیاط کند و به عربی بخواند یا به اعلم بعدی رجوع کند. 

خامنه ای:دعا در قنوت به زبان فارسى اشکال ندارد، بلکه هر دعایى را در قنوت مى‌توان به هر زبانى خواند.

سیستانی :بعد از انجام وظیفه قنوت به عربی اشکال ندارد که به فارسی دعاکنید .

در تمام نمازها دعای فارسی جایز است ولی نه به جهت قنوت بلکه چون دعا نماز را باطل نمی کند چه فارسی باشد چه عربی لذا معلوم نیست استحباب قنوت به دعای فارسی محقق شود.

 بهجت: جایز است دعاى به فارسى چه در قنوت و چه در غیر آن؛ و همچنین است مغلوط مادّة، ولى قنوتى که وظیفه است به عمل نیامده.

صافی: وظیفه قنوتى انجام نمى‌شود ولى مبطل نماز نیست.

 مکارم :جایز نیست.
 نماز های گذشته اش صحیح است ولی در آینده این کار را تکرار نکند.
 اراکی:جایز است و قنوت محقق می‌شود
 تبریزی: ظاهر این است وظیفه قنوتی به غیر عربی ادا نمی‌شود؛ اما اگر به غیر عربی خواند، نمازش صحیح است.
 خویی: ظاهر این است وظیفه قنوتی به غیر عربی ادا نمی‌شود اما اگر به غیر عربی خواند نمازش صحیح است.
 فاضل: وظیفه قنوت به غیر عربی ادا نمی‌شود.
گلپایگانی: وظیفه قنوت به غیرعربی ادا نمی‌شود.
 سیستانی: در تحقق وظیفه قنوتی به غیر عربی اشکال است اما اگر به فارسی دعا کرد نمازش صحیح است.
 صافی: وظیفه قنوتی انجام نمی‌شود ولی مبطل نماز نیست.
 مکارم: وظیفه قنوتی به غیر عربی محقق نمی‌شود.
 نوری: ظاهر این است وظیفه قنوتی به غیر عربی ادا نمی‌شود؛ اگر چه ضروری به صحت نماز نمی‌زند.
 وحید: ظاهر این است وظیفه قنوتی به غیر عربی ادا نمی‌شود؛ اگر چه ضروری به صحت نماز نمی‌زند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.