امام؛ نجس نیست، ولی به احتیاط واجب باید از خوردن آن اجتناب کند و اگر خون را با زرده به هم بزند که از بین برود؛ خوردن آن زرده هم مانعی ندارد.
خامنه ای؛ محکوم به طهارت است، ولی خوردن آن حرام است.
سیستانی؛ احتیاط مستحب آن است که از زردهی تخممرغی که ذرهای خون در آن باشد، اجتناب شود.
وحید؛ خوردن آن حرام و بنابر احتیاط [واجب] محکوم به نجاست است.
صافی؛ بنابر احتیاط واجب از تخممرغی که ذرهای خون در آن است، باید اجتناب کرد، ولی اگر خون در زرده باشد تا پوست نازک آن پاره نشده، سفیده پاک است.
خویی ؛ بنابر احتیاط واجب از تخممرغی که ذرهای خون در آن است باید اجتناب کرد، ولی اگر خون در زرده باشد تا پوست نازک آن پاره نشده، سفیده پاک است.
تبریزی ؛ بنابر احتیاط واجب از تخممرغی که ذرهای خون در آن است، باید اجتناب کرد، ولی اگر خون مثلاً در زرده باشد تا پوست نازک آن پاره نشده، سفیده پاک است.
اراکی؛ بنابر احتیاط واجب از تخممرغی که ذرهای خون در آن است باید اجتناب کرد، ولی اگر خون در زرده باشد تا پوست نازک روی آن پاره نشده، سفیده پاک است.
بهجت؛ از خونی که در تخممرغ میباشد بنا براحتیاط باید اجتناب کرد، ولی اگر خون در زرده باشد، سفیده پاک است و اگر در سفیده باشد، زرده پاک است.
شبیری؛ بنابر احتیاط واجب از تخممرغی که ذرهای خون در آن است، باید اجتناب کرد، ولی اگر خون در زرده باشد تا پوست نازک آن پاره نشده، سفیده پاک است.
فاضل: نجس نیست و احتیاط مستحب آن است که از آن اجتناب شود.
گلپایگانی؛ احتیاط واجب در اجتناب است، ولی اگر خون در زرده باشد تا پوسته نازک روی آن پاره نشده، سفیده پاک است.
مکارم؛ خونی که در تخممرغ است، نجس است بنابر احتیاط واجب. و خوردن آن نیز حرام است.
نوری؛ بنابر احتیاط واجب نجس است، ولی اگر در میان پردهی رقیقی است و آن پردهی رقیق پاره نشده است، اجزای تخممرغ را نجس نمیکند.