کانون فرهنگی تبلیغی نیلوفرانه

پایگاه اطلاع رسانی و ارتباطی مبلغان جوان

کانون فرهنگی تبلیغی نیلوفرانه

پایگاه اطلاع رسانی و ارتباطی مبلغان جوان

خون تخم مرغ

امام؛ نجس نیست، ولی به احتیاط واجب باید از خوردن آن اجتناب کند و اگر خون را با زرده به هم بزند که از بین برود؛ خوردن آن زرده هم مانعی ندارد.  

 خامنه­ ای؛ محکوم به طهارت است، ولی خوردن آن حرام است.

 سیستانی؛ احتیاط مستحب آن است که از زرده­ی تخم­مرغی که ذره­ای خون در آن باشد، اجتناب شود.

 وحید؛ خوردن آن حرام و بنابر احتیاط [واجب] محکوم به نجاست است.

صافی؛ بنابر احتیاط واجب از تخم­مرغی که ذره­ای خون در آن است، باید اجتناب کرد، ولی اگر خون در زرده باشد تا پوست نازک آن پاره نشده، سفیده پاک است.

 خویی ؛ بنابر احتیاط واجب از تخم­مرغی که ذره­ای خون در آن است باید اجتناب کرد، ولی اگر خون در زرده باشد تا پوست نازک آن پاره نشده، سفیده پاک است.

 تبریزی ؛ بنابر احتیاط واجب از تخم­مرغی که ذره­ای خون در آن است، باید اجتناب کرد، ولی اگر خون مثلاً در زرده باشد تا پوست نازک آن پاره نشده، سفیده پاک است.

 اراکی؛ بنابر احتیاط واجب از تخم­مرغی که ذره­ای خون در آن است باید اجتناب کرد، ولی اگر خون در زرده باشد تا پوست نازک روی آن پاره نشده، سفیده پاک است.

 بهجت؛ از خونی که در تخم­مرغ می­باشد بنا براحتیاط باید اجتناب کرد، ولی اگر خون در زرده باشد، سفیده پاک است و اگر در سفیده باشد، زرده پاک است.

 شبیری؛ بنابر احتیاط واجب از تخم­مرغی که ذره­ای خون در آن است، باید اجتناب کرد، ولی اگر خون در زرده باشد تا پوست نازک آن پاره نشده، سفیده پاک است.

 فاضل: نجس نیست و احتیاط مستحب آن است که از آن اجتناب شود.

گلپایگانی؛ احتیاط واجب در اجتناب است، ولی اگر خون در زرده باشد تا پوسته نازک روی آن پاره نشده، سفیده پاک است.

 مکارم؛ خونی که در تخم­مرغ است، نجس است بنابر احتیاط واجب. و خوردن آن نیز حرام است.

 نوری؛ بنابر احتیاط واجب نجس است، ولی اگر در میان پرده­ی رقیقی است و آن پرده­ی رقیق پاره نشده است، اجزای تخم­مرغ را نجس نمی­کند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.