بهجت: نزدیکى در این حال بر هر دو حرام است و باید شوهر کفاره بدهد.
تبریزى، سیستانى و نورى: نزدیکى در این حال بر هر دو حرام است و باید شوهر استغفار کند و بنابر احتیاط مستحب کفاره هم بدهد.
صافى، مکارم و وحید: نزدیکى در این حال بر هر دو حرام است و بهتر (احتیاط مستحب) است، شوهر کفاره بدهد.
نزدیکی از عقب در حالت حیض:
امام ، شبیری ، گلپایگانی، فاضل، صافی، نوری : حرام نیست، ولی مکروه است و کراهتش شدید است.
خامنه ای: این عمل کراهت شدید دارد و احتیاط در ترک آن است مخصوصا اگر زن راضی نباشد و در صورتی که موجب اذیت او شود حرام است.
سیستانی: در حال حیض و پاکی اگر زن راضی نباشد، بنا بر احتیاط جایز نیست.
اراکی: در حال حیض بنا بر احتیاط باید ترک شود،
خویی: چه درحال حیض و چه غیر حال حیض بنا بر احتیاط حرام است.
وحید: بنا بر احتیاط واجب در حال حیض باید اجتناب شود . در
غیرحال حیض اگر زن راضی باشد ، مکروه است و اگر راضی نباشد، حرام است.
بهجت: در حال حیض بنا بر احتیاط واجب جایز نیست . در حال
پاکی اگر موجب اذیت زن شود ، حرام وگرنه شدیداً مکروه است.
مکارم: اگر زن راضی باشد کراهت شدید دارد و اگر راضی نباشد جایز
نیست و باید ترک شود و زن می تواند در برابر این خواسته از شوهر تمکین
نکند.
تبریزی: احتیاط ترک آن است.