امام:به احتیاط واجب رقصیدن خانمها در هر کجا اعم از مجلس عقد وعروسی ویا مولودی ها جایز نیست مگر رقصیدن زن برای شوهرخود .
خامنه ای:رقص زن براى زنان اگر عنوان لهو بر آن صدق کند؛ مثل اینکه جلسه زنانه تبدیل به مجلس رقص شود، محل اشکال است و احتیاط واجب در ترک آن است. در غیر این صورت هم اگر بهگونهاى باشد که باعث تحریک شهوت شده و یا مفسدهاى بر آن مترتب شود و یا همراه با فعل حرام (مانند موسیقى و آواز حرام) باشد یا مرد نامحرمى حضور داشته باشد، حرام است. و در حکم فوق تفاوتى بین مجلس عروسى و غیر آن نیست.
مکارم:تنها رقص زن براى شوهرش جایز است، و بقیّه اشکال دارد. البتّه منظور رقص لهوى است، نه هرگونه حرکات منظّم و موزون و در مورد موسیقی هم توجه داشته باشید کلیّه صداها و آهنگ هایى که مناسب مجالس لهو و فساد است حرام، و غیر آن حلال است. و تشخیص آن با مراجعه به اهل عرف، یعنى افراد فهمیدۀ متدیّن، خواهد بود.صافی:موسیقی مطلقاً حرام است و فقط رقصیدن زن برای شوهرش در صورتی که همراه با حرامی نباشد، جایز است.
گلپایگانی:فقط رقص زن برای شوهر جایز است ودر غیر این مورد حرام است.
اراکی:رقص اشکال دارد.
بهجت:رقص مطلقا اشکال دارد .
سیستانی ، فاضل:به احتیاط ،واجب جایز نیست به جز رقص زن وشوهر درجایی که دیگری نباشد .
تبریزی:رقص از لهو است وسزاوار مومن نیست.
وحید:در تمام صور مذکوره احتیاط واجب در ترک است ، و فقط رقصیدن زن جلوی شوهرش در صورتی که زن یا مرد دیگری چه محرم و چه نا محرم نبیند، جایز است.
امام، وحید، سیستانى، تبریزى و خامنه ای:رقص زن براى شوهر و بر عکس آن جایز است
فاضل، صافى، نورى، مکارم: تنها رقص زن براى شوهر جایز است
بهجت: بنابر احتیاط واجب رقص زن و شوهر براى یکدیگر جایز نیست
زن برای زن
امام ، بهجت، فاضل، نورى، وحید، سیستانى: بنابر احتیاط واجب جایز نیست
تبریزى، خامنه ای: اگر باعث تحریک شهوت یا ارتکاب گناه و یا
ترتب مفسده نشود، اشکال ندارد (ولى براى مؤمن سزاوار آن است که از لهو
اجتناب نماید
صافى، مکارم: رقص زن براى زن حرام است.
مرد برای مرد
امام : رقص مظنه تحریک غریزه جنسی و حرام است علی الاحوط مطلقا مگر رقص همسر برای همسر.
اراکی: احوط ترک این امور است.
بهجت : اشکال دارد.
تبریزی : رقص مرد برای مرد لهو است و سزاوار است مومن از آن بپرهیزد.
خامنه ای: اگر موجب مفسده یا محرک شهوت باشد حرام است.
سیستانی: رقص زن و یا مرد به طور کلی، محل اشکال است و احتیاط در ترک آن است.
صافی : جایز نیست.
فاضل:به طور کلی رقص نوعاً منشا فساد و از بین رفتن
حیا است و احتیاط در ترک رقص و عدم حضور در مجلس رقص است.
گلپایگانی: در حرمت رقص برای مردان هیچ فرقی بین انواع آن نیست.
مکارم: تنها رقص زن برای شوهرش جایز است و بقیه اشکال دارد.
نوری : رقص اشکال دارد.
سلام موفق باشید
سلام بر شما دوست عزیز
ممنون و سپاسگزار از ابراز لطف و محبت شما