کانون فرهنگی تبلیغی نیلوفرانه

پایگاه اطلاع رسانی و ارتباطی مبلغان جوان

کانون فرهنگی تبلیغی نیلوفرانه

پایگاه اطلاع رسانی و ارتباطی مبلغان جوان

ارتباط با بهایی

 امام:ازدواج با فرقه ضاله بهائیه باطل است.

ازدواج مرد مسلمان و یا زن مسلمان با بهائى جایز نیست و اگر عقد بین آنها واقع شود باطل است، چه زن باشد و چه مرد، و جدا شدن آنها واجب است و بر مسلمانان لازم است آنها را جدا کنند و محتاج به طلاق نیست، اما اگر زن نمی‌دانسته که مرد بهائى است یا این حکم را نمی‌دانسته که نباید با بهائى ازدواج کند، بعد از جدایى از او باید عدّه‌ی وطى به شبهه که عدّه‌ی طلاق است، نگهدارد.

خامنه ای:همه پیروان فرقه گمراه بهائیت محکوم به نجاست هستند و از هرگونه معاشرت و معامله با این فرقه ضالّه مضلّه، اجتناب نمائید.

بهجت، وحید: بهائیان گمراه، کافر و نجس و تبلیغ بهائیت حرام است.  همچنین ازدواج، هرگونه رفت‌وآمد و دادوستد با بهائیان که از مصادیق مخالطه و مراوده‌ی اجتماعی می‌باشد حرام است.وحید:معامله با بهایی اگر باعث تقویت آنان از جهت عقاید و یا فرهنگ و یا اقتصاد باشد حرام است.دوستی با بهایی جایز نیست و معاشرت با آنها اگر موجب عزت یافتن آنها یا ترس انحراف عقیدتی برای شخص معاشرت کننده باشد حرام است.

سیستانی، تبریزی : معامله‌ی اقتصادی چنانچه موجب تقویت بهائیت گردد، نامشروع و حرام است.

مکارم :شک نیست که آنها افراد منحرفی هستند، و اساس مذهب ساختگی آنها از سوی دولت‌های استعماری انگلستان و آمریکاست، و جزء کفار حربی هستند و هیچ گونه همکاری با آنها جایز نیست. معامله با اعضای فرقه ضالّه جایز نیست و اگر مشهور به بهائی بودن است، همان شهرت کافی است.

نوری:در صورتی‌که از وضعیت آنها اطلاع نداشتید و بعدا متوجه شده‌اید نمازهایتان که قبلا خوانده اید مجزی است.

  صافی:بهایی کافر و نجس است و هر گونه ارتباط و رفت و آمد و خرید و فروش با ایشان و هر نوع کاری که موجب تقویت این فرقه ضاله مضلّه باشد حرام است و غذای آنان نجس و خوردن آن حرام است.چنانچه بهائیان درصدد تبلیغ آموزه‌های انحرافی خود باشند، باید به نهادهای قانونی اطلاع داد تا با آنها مقابله کنند.

بروجردی: لازم است مسلمین با این فرقه معاشرت، مخالطه و معامله را ترک کنند، فقط از مسلمین تقاضا دارم آرامش و حفظ انتظام را از دست ندهند.

گلپایگانی: مخالطه با این طایفه ضالّه مضلّه حرام است.

روحانی: نفس و مال پیروان بهائیت  در صورت عدم قیام علیه اسلام و مسلمین، محترم شمرده و اظهار می‌دارند «نفس و مال‌شان مهدور نیست.

منتظری: بهائیت فاقد کتاب آسمانی بوده و در قانون اساسی از اقلیت‌های مذهبی شمرده نشده، اما رعایت حقوق شهروندی آنها ضروری است.
هادوی :هر چند معامله با کفّار، از جمله بهایی ها، فی حد نفسه اشکالی ندارد، ولی از آنجا که این فرقه ی ضالّه ی مضلّه همکار و همراه صهیونیسم بین الملل در ضدیت علیه اسلام هستند، هر گونه یاری رساندن و همکاری با آنها حرام است و باید از آن اجتناب شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.