کانون فرهنگی تبلیغی نیلوفرانه

پایگاه اطلاع رسانی و ارتباطی مبلغان جوان

کانون فرهنگی تبلیغی نیلوفرانه

پایگاه اطلاع رسانی و ارتباطی مبلغان جوان

شنیدن آیه سجده دار درحال نماز

امام،خامنه ای:اگر در نماز، آیۀ سجده را بشنود و به اشاره، سجده کند نمازش صحیح است.

 اراکى: اگر در نماز آیۀ سجده را بشنود احتیاط واجب آن است که به اشاره یا به طور عادى سجده کند و نماز را تمام کند و اعاده نماید.

 گلپایگانى، صافى: اگر در نماز آیۀ سجده را بشنود نمازش صحیح است و بنا بر احتیاط براى سجدۀ واجب اشاره کند و بعد از نماز هم سجده را به جا آورد.

  خوئى، تبریزى، سیستانى: اگر در نماز آیۀ سجده را گوش دهد، نمازش صحیح است و بنا بر احتیاط به سجده اشاره نماید و بعد از نماز سجدۀ آن را به جا آورد.

  بهجت: اگر در نماز آیۀ سجده را بشنود بنا بر احوط بعد از نماز سجدۀ آن را به جا مى‌آورد و نمازش صحیح است.

  نورى: اگر در نماز، آیۀ سجده را بشنود، نماز خود را تمام کند و بعد از نماز، سجده را به جا آورد.

  زنجانى: (اگر در نماز آیه سجده را گوش دهد، لازم است سجده نموده و چنانچه قبل از رکوع باشد برخاسته و پس از خواندن حمد، رکوع کرده نماز را ادامه دهد و اگر سجده نکند معصیت کرده ولى نمازش صحیح است و اگر عمداً آیه سجده را گوش داده باشد و در نماز سجده کند، به احتیاط واجب نمازش را دوباره بخواند و اگر سهواً گوش داده باشد دوباره خواندن نماز لازم نیست؛ و چنانچه امام جماعت آیه سجده را بخواند، بر وى و بر مأمومین هر چند آیه سجده را نشنیده باشند لازم است سجده نموده و چنانچه قبل از رکوع باشد برخاسته و پس از خواندن حمد رکوع نموده و نمازشان را تمام کنند و اگر سجده نکنند نمازشان صحیح است؛ هر چند اگر عمداً باشد معصیت کرده‌اند.).

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.