امام، نوری : اگر بعد از زوال عین نجاست یک مرتبه با آب لوله کشی یا دو مرتبه با آب قلیل مىشوید و غساله جدا می شود پاک مىکند.
خامنه ای: اگر عین نجاست در لباس از بین رفته باشد و ماشین لباسشویی متصل به آب لوله کشی شهری باشد، اگر بعد از زوال عین نجاست، آب متصل به لوله در داخل ماشین لباسشویى به لباس ها و همه قسمتهاى داخل ماشین برسد و از آن جدا و خارج شود، لباس ها محکوم به طهارت است.البته تشخیص اینکه پاک کننده است یا نه برعهده مکلف است.
وحید ،بهجت: ماشین لباسشویی بنابراحتیاط واجب لباس نجس را پاک نمی کند.
سیستانی، فاضل، مکارم: بلى اگر عین نجس زائل شده باشد لباس نجس را پاک مى کند .
تبریزی: چـنانچه لباسها به چیزى که با یک بار شستن پاک مى شودنجس شده باشند و عین نجاست هم در آنها نبوده و ماشین به آب کر وصل باشد حکم به طهارت آنها مى شود ولى اگر به چیزى نجس شـده اند که احتیاج به دوبار شستن دارد درصورتى که آب قطع و وصل مى شود پاک شدن لباسها محل اشکال است.
گلپایگانی: ماشینها مختلف مى باشند . بطور کلى اگر لباس نجس را در ظرفى بگذارند و آب پاک ، هر چند قلیل باشد بقدرى بر آن بریزند که تمام آن لباس را فرا بگیرد و بعد آن را در آورند و فشار بدهند یا بوسیلهاى فشار داده شود و اگر به بول ، نجس شده پس از خالى کردن آب غساله ظرف ، بار دیگر این عمل تکرار شود پاک مى شود به شرط این که نجس دیگر به آن نرسد یا به محل دیگر که نجس شده نخورد بنابر این ، تطهیر با ماشینها هم به این نحو خصوصا که آب کر یا جارى است اگر انجام شود و با نقاط دیگر ماشین اگر نجس شده باشد تماس پیدا نکند ممکن است و به هر حال ، چون شبهه در موضوع است میزان ، علم خود شخص است.
صافی:اگر پس از برطرف شدن عین نجاست، آب متصل به کر همه لباسها را فرابگیرد و داخل ماشین را نیز تا هر جا نجس شده بگیرد همه پاک میشود.
تبریزی:چنانچه در ماشین مزبور در حالیکه قبلاً پاک بوده لباس نجسی که عین نجاست در
آن نیست و برای پاک شدن یک بار آب کشیدن لازم دارد، بشویند لباس مزبور پاک
می شود و در غیر این صورت بنابر احتیاط لباس نجسی را که در ماشین مزبور
شسته اند یکبار هم در بیرون آب بکشند.
خویی:اگر آبی که بار دوم در لباسشویی برقی ریخته می شود به تمام جاهایی که آب اولی رسیده برسد لباس پاک می شود.
نوری:اگر بعد از بر طرف شدن عین نجاست به آب لوله وصل باشد، پاک است.