کانون فرهنگی تبلیغی نیلوفرانه

پایگاه اطلاع رسانی و ارتباطی مبلغان جوان

کانون فرهنگی تبلیغی نیلوفرانه

پایگاه اطلاع رسانی و ارتباطی مبلغان جوان

لواط و ازدواج

خامنه ای : ازدواج با خواهر کسى که لواط داده به لواط کننده حرام است ولى اگر شک کند که دخول شده ـ هر چند به مقدار کمتر از ختنه‌گاه ـ یا نه یا گمان کند که دخول شده ولى یقین نداشته باشد، حرام نیست.

مکارم: « مادر» و « خواهر» و « دختر» پسری که لواط داده بر لواط کننده حرام است، خواه لواط دهنده بالغ باشد یا نابالغ، ولی اگر لواط کننده نابالغ باشد حرام نمی شود، همچنین اگر در دخول شک داشته باشد. (چنانچه مطابق شرایط، ازدواج آنها حرام بوده باشد، باید از هم جدا شوند.)

فاضل:‌اگر شخص بالغى با پسر نابالغى لواط کند، با احراز تحقّق دخول؛ مادر، خواهر و دختر پسر بر او حرام مى‏شود ولى اگر فاعل نابالغ باشد یا شک کند که بالغ بوده بر او حرام نمى‏شود و چنانچه هر دو بالغ باشند، بنا بر احتیاط بر او حرام مى‏شود. 

 وحید: خیر جهل در حکم مساله تاثیری ندارد.

مادر و خواهر و دختر پسرى که لواط داده بر لواط کننده ـ در صورتى که بالغ بوده ـ حرام است ، و همچنین بنابر احتیاط مادربزرگ و دختر دختر; و در صورتى که لواط دهنده بالغ باشد یا لواط کننده بالغ نباشد ، اگر عقد واقع شد بنابر احتیاط واجب زن از مرد به طلاق جدا شود ، و همچنین در وقوع عقد بر مادربزرگ و دختر دختر ، و اگر گمان یا شکّ کند که دخول شده بر او حرام نمى شود.

 سیستانی: مادر و خواهر و دختر پسر نابالغی که لواط داده بر لواط کننده – در صورتى که بالغ بوده – حرام مى شود هرچند کمتر از ختنه گاه داخل شود و هم چنین است بنابر احتیاط لازم اگر لواط دهنده بالغ باشد و یا آن که لواط کننده بالغ نباشد ، ولى اگر یقین به دخول ندارد (گمان یا شک دارد) ، بر او حرام نمی شوند    . و همچنین مادر و خواهر و دختر لواط کننده بر لواط دهنده حرام نیست.

صافى، تبریزى: بنا بر احتیاط بر لواط کننده در صورتى که بالغ بوده حرام است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.