کانون فرهنگی تبلیغی نیلوفرانه

پایگاه اطلاع رسانی و ارتباطی مبلغان جوان

کانون فرهنگی تبلیغی نیلوفرانه

پایگاه اطلاع رسانی و ارتباطی مبلغان جوان

وطی در دبرحائض

امام : وطی در دبر کراهت شدید دارد و احتیاط مستحب آن است که ترک کند مخصوصاً اگر زن راضی نباشد.

اراکی:در دبر زن حائض ، وطی کردن محل اشکال است . بنابر احتیاط واجب ، کفاره هم دارد.

بهجت: در حال طهر کراهت شدیده دارد و در حال حیض خلاف احتیاط است.

 تبریزی: بنابر احتیاط واجب جائز نیست.کفاره واجب نیست.

خامنه ای:این عمل کراهت شدیده دارد و احتیاط در ترک آن است مخصوصاً اگر زن راضی نباشد و در صورتی که موجب اذیت او شود حرام است.

خوئی:  بنابر احتیاط لازم وطی زن در دبر چه حائض باشد چه نباشد حرام است و اگر زن حائض باشد لازم است مرد استغفار کند و احتیاط مستحب آن است که کفاره بدهد.

سیستانی:بنابر احتیاط وطی زن در دبر اگر راضی نباشد چه حائض باشد و چه نباشد ، جایز نیست.بدون رضایت زن بنا بر احتیاط واجب جایز نیست و در صورت رضایت کراهت شدیده دارد.

شبیری:وطی زن در دبر شدیداً مکروه است و خلاف احتیاط استحبابی است و در حال حیض احتیاط استحباب اکید در ترک آن است و لازم است مرد استغفار کند بنابر احتیاط مستحب کفاره بدهد.

صافی:نزدیکی در دبر در حالت طهر و حیض تفاوت ندارد یعنی در هر دو صورت کراهت شدیده دارد چه زن راضی باشد یا نه.

 فاضل: اگر زن راضی باشد کراهت شدیده دارد و در صورت عدم رضایت وی حرام است. وطی در دبر زن حائض کفاره ندارد.

 گلپایگانی:احوط و اولی ( بنابر احتیاط مستحب ) در هر دو حال ( حیض و غیر حیض) ، ترک است و در حال حیض احتیاط ترک شدیدتر

مکارم: این کار بدون رضایت زوجه حرام و با رضایت او کراهت شدیده دارد و در حال حیض کراهت بیشتر است.کفاره واجب نیست و اگر موجب آسیبی شود دیه تعلق می گیرد.

نوری:نزدیکی در دبر زن در هیچ صورتی جایز نیست.

وحید:بنابر احتیاط واجب از وطی در دبر زن حائض اجتناب شود و اگر زن راضی باشد بنابر اظهر کراهت شدیده دارد .و کفاره واجب نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.