خامنه ای:محکوم به طهارت ذاتی هستند.
نوری : ذاتاً پاکند .
فاضل:اهل کتاب (یهود و نصارى و مجوس) پاک مى باشند .
خامنه¬ای : به نظر ما آنها محکوم به طهارت ذاتى هستند..
وحید : پاکند .
موسوی اردبیلی : بنابر اقوى اهل کتاب (یهودیان، مسیحیان و زرتشتیان) پاک هستند؛ .
صانعی : اهل کتابی که «غیر از معاندین» باشد را پاک دانسته ، و معاشرت و همسفرگی با آنان را جایز میداند .
منتظری : به نظر اینجانب اهل کتاب در صورتی که به واسطه شرب خمر و
اکل میته و گوشت خوک و ملاقات با سائر نجاسات بالعرض نجس نشده باشند ،
نجاست ذاتی ندارند .
امام موسی صدر ، شهید محمدباقر صدر ، شیخ طبرسى, شهید ثانى و شیخ بهائى: اهل کتاب و ذبیحه آنان پاک است .
سیستانی : بنابر مشهور نجس¬اند ولی حکم به طهارت آنها دور نیست ، اگر چه احتیاط بهتر است.
تبریزی : اهل کتاب ( یهود،
نصاری و مجوس ) بنابر مشهور نجس و این قول موافق احتیاط است و لکن بنابر
اظهر پاکند .
شبیری: نجاست اهل کتاب بنا بر احتیاط است .
مکارم : بنابر احتیاط نجس است .
بهجت : نجس است .
صافی : کافر کتابی بنابر قول مشهور نجس است و احتیاط واجب رعایت این قول است.
اراکی :نجس هستند.
بهجت:اهل کتاب کافر و نجس هستند.
تبریزی:محکوم به طهارت هستند.
خامنه ای:محکوم به طهارت ذاتی هستند.
خویی:اهل کتاب (یهود و نصاری) بنابر مشهور نجس می باشند و این قول موافق احتیاط است پس اجتناب از آن ها لازم است.
سیستانی:محکوم به طهارت هستند.
شبیری:نجاست اهل کتاب یعنی یهودیان و مسیحیان و زرتشتیان بنابر احتیاط است.
صافی :بنابر احتیاط واجب نجس هستند.
فاضل:اهل کتاب در صورتی که مشرک نباشند پاکند و نجاست ذاتی ندارند ولی اگر مشرک باشند نجس هستند.
گلپایگانی:نجس هستند.
مکارم:احتیاط اجتناب است مگر برای کسانی که در سفرهای خارج یا در محیط خود به آن نیاز پیدا می کند.
نوری :اهل کتاب یعنی یهود و نصاری محکوم به طهارت می باشند.
وحید:اهل کتاب (یعنی یهود و نصاری) اقوی طهارت آن ها است هر چند احوط اجتناب است.