کانون فرهنگی تبلیغی نیلوفرانه

پایگاه اطلاع رسانی و ارتباطی مبلغان جوان

کانون فرهنگی تبلیغی نیلوفرانه

پایگاه اطلاع رسانی و ارتباطی مبلغان جوان

کاشت مو

خامنه ای :اگر مانع از رسیدن آب در وضو و غسل باشد جایز نیست وگرنه اشکال ندارد.  

سیستانی : اگر احتمال داده شود که مانع رسیدن آب به بشره(پوست) است باید برطرف شود.

بهجت : در فرض سوال کاشتن خلاف احتیاط وجوبی است و در صورت کاشتن باید برطرف شود اگر ندارد احتیاط جمع بین وضو یا غسل جبیره است و تیمم.

فاضل :اشکال دارد و در صورت امکان باید برطرف شود، اگر نمی شود، وضو و غسل جبیره انجام شده و احتیاط تیمم هم بکند.

صافی :اشکال دارد.

مکارم  :در صورتی که واقعا مو را بکارند و جزء بدن شود و رشد و نمو کند هیچ اشکالی ندارد و اگر مو به صورت مصنوعی باشد و مانع از رسیدن آب به بدن نگردد آن هم اشکالی ندارد ولی اگر مانع رسیدن آب به بدن است فقط در مواقع ضرورت جایز است.

تبریزی : چنانچه کاشتن مو طوری باشد که در وقت وضو آب به پوست سر و صورت برسد مانعی ندارد.

شاهرودی: اگر موهای کاشته شده جزء بدن شوند، وضو و غسل صحیح است و اگر جزء بدن نشوند، چنانچه مانع رسیدن آب به ظاهر پوست (بشره) باشد وضوع و غسل باطل و اگر مانع نشود صحیح است. همچنین است حکم موی کاشته شده در ابرو. یعنی اگر مقداری از ظاهر پوست صورت به مو چسبیده باشد به گونه ای که مانع رسیدن آب به آن قسمت شود، وضو و غسل باطل است و اگر آب به تمام اجزا برسد وضو و غسل صحیح است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.